dinsdag 22 augustus 2017

Umeå + Introductiedag / Introduction Day

Ik geloof dat ik in mijn vorige bericht iets heb geschreven over "Toekomstige berichten over Umeå". Waar ik geen moment bij heb stilgestaan is dat ik in Umeå nergens internetverbinding zou hebben. Daarom maak ik nu dus één post van het hele verhaal.
I think I wrote something about "Future posts about Umeå" in my last post. However, I didn't consider for a single moment that I wouldn't have any internet connection anywhere in Umeå. So, I'll combine the whole story into a single post.

Dit was de enige tussenstop op zowel de heen- als terugreis, het station in Hallsberg. Hoewel het in de foto niet heel duidelijk te zien is, was het hier al redelijk aan het schemeren. Het grootste deel van de overgebleven 11 uur naar Umeå was 's nachts, helaas heb ik het niet voor elkaar gekregen om te slapen in de trein.
This was the only stopover in the way to Umeå and back, the station in Hallsberg. Although it's not very clear to see in the photo, it was already starting to get dark at this point. The biggest portion of the remaining 11 hours to Umeå was at night, sadly I wasn't able to fall asleep in the train.
Dit was het uitzicht van het huis in Trollberget. We hebben bijna elke dag mooi weer gehad, behalve de dag dat we terug naar het zuiden gingen. We hebben een paar keer een wandeling door het dorp gemaakt, en op een van de wandelingen kwam ik iets best interessants tegen.
This was the view from the house in Trollberget. We had nice weather almost every day, except for the day we went back to the south. We walked through the town a few times, and on one of the walks I found something quite interesting.
Ergens achter een van de huizen stond deze overgroeide auto. Ik vond het wel een mysterieuze sfeer hebben, dus heb ik er een foto van gemaakt. Op een van de laatste dagen zijn we nog naar een meer geweest. Ik heb een 360-graden panorama gemaakt aan de rand van het meer, en met een app waarmee je van panorama's een soort mini-planeetjes kunt maken heb ik de volgende afbeelding gemaakt:
This overgrown car was standing behind one of the houses. I thought it had a nice mysterious atmosphere to it, so I took a photo. On one of the last days we went to a lake. I made a 360-degree panorama at the edge of the lake, and with an app that lets you make mini-planets out of panoramas I made the following image:

-----------------

Vandaag was een soort introductie dag voordat school begint. We werden in groepen ingedeeld en moesten bepaalde taken voltooien voor een zo hoog mogelijke score. Bij een van de activiteiten moest je de eerste letter van je naam op een stuk papier schrijven, en daarna met de andere leden van je groep zo veel mogelijk zweedse woorden maken. De groep met de hoogste score aan het eind kreeg een tegoedbon voor het cafetaria in de school, helaas was dat niet onze groep.

Morgen ga ik mijn schoolboeken ophalen en heb ik mijn eerste lessen. Ik ben erg benieuwd!

Today there was a kind of introduction day before school starts. We were divided into groups and had to complete certain tasks for a score as high as possible. In one of the activities, you had to write the first letter of your name on a piece of paper, and then make as many Swedish words as possible with the other members of your group. The group with the highest score at the end got a voucher for the cafetaria in school, sadly our group didn't win.

Tomorrow I'm going to pick up my study books and I'll have my first lessons. I'm very curious!

1 opmerking:

  1. Al heel wat nieuwe indrukken zeg! Leuke app om van die miniplaneetjes te maken; welke app is dat? Dan ga ik het ook eens proberen. Alles een beetje aan het wennen op school en je familie?

    BeantwoordenVerwijderen